Sunday, August 03, 2014

Russia pulls plug on 'last independent TV show'

August 2, 2014 6:18 AM

Moscow (AFP) - A programme seen as Russia's last independent show on mainstream television has been taken off the air amid an upsurge in anti-Western rhetoric, in a move condemned by Kremlin critics.

Ren TV's weekly analytical programme hosted by one of Russia's best known anchors, Marianna Maximovskaya, has been abruptly cancelled, said journalists on the show launched in 2003.

"The programme has been cancelled by the management of the channel," one of the journalists, Roman Super, told AFP.

"Staff had not expected this and learnt about this together with everyone one else yesterday. What will happen next we -- employees on the show -- do not know," he said in written comments.

"The reasons for shutting down the programme are so obvious that they do not need to be commented upon."

Another staffer, Elena Vorotilova, simply wrote on Facebook: "Looking for a job."

The channel, which describes the show "as the bravest programme", was not available for comment on Saturday.

All major television channels in Russia are state-controlled and closely toe the Kremlin line.

(More here.)

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home